söndag 11 augusti 2013

TeleBoy en iPhone-app för hundkojan

Jag har hackat ihop en app nu. Den är långt ifrån färdig men den kan anropa data från min server och visa detta.
Ikonen blev kanske inte den snyggaste men den skall symbolisera Elkojan och dess telematiksystem.

Fliken Locate:
Appen hämtar i nuläget GPS position i form av latitud och longitud från min Home Server och markerar denna med en röd nål på en karta. Kartan kan visas med gator och namn eller satellitvy eller en kombination av båda.
Det finns även en knapp för att visa var jag själv befinner mig med min iPhone.


Fliken Live:
Denna flik visar realtidsdata som fångats upp från elbilens CAN.

All data är fortfarande helt statisk, dvs. det återstår att få fart på telematik-enheten som skall skicka upp data till servern från hundkojan.

Tidigare tråd relaterad till appen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera