söndag 17 februari 2013

Kabelförskruvningar

Ett litet framsteg på batteripacken.
150A säkringar monterade i fram- och baklådan.


De två dragavlastarna i långsidan, eller som det egentligen heter, kabelförskruvningarna i den övre bakre batterilådan är för kabeln till MSD:n och till HV800 kontakten. Dessa kablar göms tillsammans med elkylfläktarna i det triangelformade hålutrymmet. Här kommer jag att använda Nexans extra böjliga 35mm2 kabel för att klara av den skarpa böjen på baksidan förskruvningarna.

Jag gissar dessutom att det blir ytterligare ett antal kabelförskruvningar, främst på alla ställen där HV-kablar skall igenom karossen.

I övrigt har jag fått byta de 16-poliga cirkulära kontaktdonen för kablaget mellan fram- och bakbatteri. När jag väl började räkna så visade det sig vara ett behov av 28-pinnar. Hur skulle ett batteripack se ut om jag glömde anslutningar för RGB-LED-ljus.

Vad hände mer denna underbara garagekväll, jo, Patrik på PTP kom förbi och satte fast alla stålblindmuttrarna i bakramen som skall hålla bakpacket på plats. Tack för din insats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera