söndag 15 september 2013

Mätuttag

En snabbis i garaget gjorde att panelen med mätuttagen är på plats. Synd bara att jag alltid glömmer bort att CAN- interfacen har D-sub med låsning som är i vägen när man skall ansluta mot chassimonterade honor. Hur kommer det sig att D-sub lever kvar?
Skit samma, jag kommer nog att sätta dit några XLR-kontakter som komplement.
Jag mins från discjockey-tiden att dessa kontakter var tillförlitliga. En 4-polig XLR-hona för Bil samt BatteriCAN.  På så sätt kan jag ha en snabbkontakt för att ansluta CAN-interfacet från KVASER. Sen någon USB för fitPC:n samt omprogrammering av några av styrsystemen jag bygger, t.ex Telematikenheten eller CAN-displayen.
Kanske ett cigarettändaruttag också.



Jag påbörjade installationen av .NET på fitPC:n också förresten. Lite pyssel till men sen skall jag nog kunna testa Windowsapplikationen som skall bli mitt nya huvudinstrument.


Over and out. Imorgon blir det eLeMans på Göteborg City Arena, dessvärre inte i Hundkojan utan i en Citroen C-Zero. Men kul blir det, och en fet CAN-mätning från hela tävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera