fredag 28 september 2012

eLeMans - ELBILSRACE

Igår natt och i morse var jag med på eLeMans på Göteborgs racingbana CITY ARENA vid frihamnspiren. Vaaaansinnigt kul!!!

Det var tre tuffa deltävlingar och flera specialutmaningar, bland annat att hålla nere energiförbrukningen men samtidigt inte köra under 40km/h i snitt per varv. Förbrukad energi mättes sedan under nattladdningen.
Jag hade förstås hoppats på att kunna deltaga med hundkojan, men det får bli nästa år. Istället körde jag med min kollega Gordon i hans elbil, en svart Nissan LEAF.
Bra att hitta motivation att bygga vidare på Elkojan!
Tack till Henrik Friden en av mina studenter på HRMENGINEERING för några fina bilder.

Projektledare för eLeMans och eCoast är Jakob Lagercrantz, stort tack till honom för detta arrangemang.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera