Dessa kommer att monteras i den undre delen av lådan, men sticka upp i utrymmet för fläktarna. Dvs den lutande delen av lådan som ligger närmast plåten in till ryggstöden.
-omöjligt att förklara inser jag, men förhoppningsvis kan några bilder i kommande inlägg bättre visa vad jag menar. Men tanken är att ha alla kontakter infällda i batterilådan så inget sticker ut eftersom hela batteripaketet monteras underifrån genom fästramen som sitter i karossen.
Till vänster kommer HV800-kontakten att sitta. Den ansluts sen till främre batteripacket och elmotorinvertern.
![]() |
utsida box för HV800-kontakt |
![]() |
baksida box för HV800-kontakt, här syns även den lilla kontakten för Interlock |
Servicebrytaren är tillverkad av två SB120-kontakter från ANDERSSON POWER PRODUCTS , där den ena försetts med ett rött plasthandtag och en kabel mellan de två terminalerna.
Jag var tvungen att tillverka en liten distans i uretan-plast för att fixera kontakten inne i lådan. Uretan är ett himla trevligt material att arbeta i.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
kommentera