torsdag 21 juli 2011

Motor-/växellådsfästen färdiga

Motor och växellåda sitter ihop som en enhet. 
Denna enhet är nu upphängd i 3 st gummibussningar i subframen.

















'
En bussning i växellådans bakkant.



En bussning i växellådans framkant.



Samt en bussning i gaveln på elmotorn.


Subframen har förstärkts med ett 40mm CrMo-rör mellan tornen för gummikonerna.
En förstärkning av subframens högra sida behövdes också eftersom jag har gjort ett uttag för att få plats med elmotorn där.
Nu är det dags att helsvetsa modifieringarna och måla subframen.

2 kommentarer:

  1. Otroligt kul att ni är igång igen!
    Det här är den enda blogg som jag följer & när jag läste att bilen var stulen trodde jag att det var slut :(
    Men nu ser jag fram mot att få läsa/se alla snygga detaljer som ni får till.

    SvaraRadera
  2. Gerry, kul att du följer bloggen. Motivationen bar bortblåst i 2 dagar efter stölden, sen såg jag möjligheterna att få dit en flip-front och då kom motivationen tillbaka och fler nya idéer. Hehe.

    SvaraRadera

kommentera